Jak uzyskać wpis do rejestru żłobków?
Piękne jest uczucie gdy w końcu odkrywamy co chcemy robić w życiu na płaszczyźnie zawodowej. Każda praca i przede wszystkim biznes wymagają dużego zaangażowania. To przysłowiowe danie z siebie wszystkiego ma szczególne znaczenie podczas pracy z dziećmi. Wspaniale jest być opiekunem (zobacz nasz kurs na opiekuna w żłobku TUTAJ), którego uwielbiają dzieci. Opiekunem, który wywołuje uśmiech na twarzach maluchów, zapewniając im nie tylko bezpieczeństwo, ale kreatywnie i atrakcyjnie spędzony czas bez rodziców.
Aby jednak można było znaleźć pracę jako opiekun i zatracić się w swojej pedagogicznej pasji, potrzebna jest w pierwszej kolejności placówka.
Żłobki w dzisiejszych czasach pełnią bardzo ważną rolę w życiu rodziców i opiekunów prawnych dzieci do lat 3. Na szczęście w zapomnienie odszedł mit, jakoby żłobek był jedynie “przechowywalnią dzieci”. Jest to placówka opiekuńczo-wychowawcza, która nie tylko zapewnia dzieciom bezpieczeństwo na czas nieobecności rodziców, ale także niesie ze sobą wiele innych zalet, wpływających na rozwój malucha.
W żłobku organizowane są różnego typu zajęcia edukacyjne, które uczą dzieci nowych umiejętności i poszerzają ich wiedzę. Zajęcia te wpływają pozytywny rozwój dzieci. Maluchy realizują zajęcia sensoryczne, plastyczne czy ruchowe. Prócz tego przebywają wśród rówieśników – naśladują siebie, swoje zachowania i szybciej się uczą. Mogą doświadczyć korzyści płynących ze współpracy i współdziałania na wczesnym etapie życia.
Aby jednak żłobek mógł działać legalnie musi posiadać wpis do rejestru żłobków Empatia.
Jak uzyskać wpis do rejestru chcąc prowadzić swój własny żłobek?
Aby uzyskać wpis – zgodnie z tym co podaje strona biznes.gov.pl – należy mieć zarejestrowaną firmę, a także lokal spełniający wymogi sanitarne i przeciwpożarowe.
Wniosek o wpis do rejestru żłobków Empatia należy złożyć jeszcze przed rozpoczęciem prowadzenia placówki.
Jak złożyć wniosek o wpis do rejestru żłobków?
Sprawę można załatwić elektronicznie zakładając konto na portalu Emp@tia i wypisując odpowiedni eWniosek. Wiosek w formie on-line wysyła się do Urzędu Miasta lub Gminy.
Ważną informacją jest fakt, iż za wpis do rejestru żłobków należy zapłacić. Kwota nie powinna być wyższa niż 1000zł, a ustala ją rada gminy.
Zakładając żłobek, do wniosku powinno dołączyć się decyzję sanepidu, która potwierdza spełnienie wszystkich wymogów sanitarno-lokalowych.
Jeśli w twoim wniosku będzie czegoś brakować, skontaktuje się z Tobą urząd. Od tego czasu masz 7 dni na uzupełnienie braków we wniosku. Podobnie jest z zapłatą za wpis do rejestru.
Sprawa powinna trwać nie dłużej niż 7 dni. Jeśli spełniasz wymogi prowadzenia żłobka oraz nie masz zakazu prowadzenia działalności gospodarczej objętej wpisem, a Urząd zweryfikuje wszystko pozytywnie – otrzymasz wpis do rejestru żłobków.
Zaświadczenie o wpisie do rejestru żłobków powinno być dostępne od razu – najpóźniej jednak otrzymuje się je do 7 dni.
Oczywiście od decyzji można się odwołać. Powinno się zrobić to do 14 dni od momentu otrzymania decyzji.
Aby żłobek był dobrym żłobkiem przede wszystkim należy zacząć od uregulowania kwestii prawnych. Wpis do rejestru żłobków oznacza, że placówka działa legalnie. Procedura uzyskania wpisu odbywa się sprawnie jednak nie warto zostawiać tego na ostatnią chwilę!
A po otrzymaniu wpisu…można działać i stworzyć żłobek, który pokochają zarówno dzieci jak i ich rodzice!
Nie widziałeś jeszcze naszego konta na Instagram i facebook? Zobacz koniecznie teraz!
PS jesteśmy też na YOUTUBE!